tirsdag den 27. maj 2014

En ordentlig skylle



I går kom regnen efter  5 dage med fantastisk vejr :) Jeg savnede solen, men på den anden side var regnen velkommen i haven. Planterne trængte til det! I dag arbejder jeg hjemmefra og det giver mig mulighed for at tage små afstikkere ud i haven indimellem. På de ture stikker jeg næsen i roserne, går liljerne efter for biller og snakker til både kattene og planterne. Jeg fandt en enkelt liljebille her til morgen, og jeg er så ærgerlig over dem. Jeg går dem igennem hver dag, men alligevel er der biller i. Øv! Nogle af liljerne kommer slet ikke til at blomstre i år pga. dem og bladlus, men som I kan se på et af billederne, er der heldigvis nogle, der er klar til blomstring. :)

Således tager haven sig ud i dag. Den fine stjernetop dryssede en masse af sine blomsterblade af under regnvejret. Det er en skam, for brumbasserne ELSKER den plante. Vi kan tælle op til 8 små basser i busken sommetider :)

Her følger nogle efter-regnvejrsbilleder :)













Det lille hjørne her, ved træet, er omgivet af anis-isop, geranium, hvid løjtnantshjerte, løvefod og en høj plante med mørkeblå blomster, som jeg desværre har glemt navnet på. En monnikskap (hollandsk navn) måske?
Derudover har jeg en staude ærteblomst, som jeg plantede sidste år, til at kravle op af træet. Glæder mig til at se det i blomst! 






Findes der noget bedre end at gå med bare tæer i græsset? Jeg tror det næppe :)

Håber I alle har en herlig tirsdag! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar