fredag den 30. maj 2014

En ukendt klematis og en knækket lupin



Sidste år købte jeg en klematis uden navn. Nu blomstrer den for første gang, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvad det er for én. Den minder en smule om Josephine, men synes alligevel ikke den er helt magen til. Kender du den?

Last year I bought a clematis with no name on the plant. Now it's in bloom for the first time, but I simply can't find the name. It reminds me of Josephine, but not entirely. Do you know it?



Jeg arbejder hjemmefra i dag og havde således mulighed for en morgenrunde i den lille have. Og hvad ser jeg? Den smukke hvide lupin er knækket pga. den hårde regn, vi har haft de sidste mange dage :(
Today I'm working from home, so I had the opportunity to take a small round in the tiny garden. And what do I see? My beautiful white lupin has fallen over because of all the rain we've had the last many days :(

Aw :(

Så nu står den indenfor sammen med en smuk buket jeg købte i går. :)
Now it's inside with the lovely flowers I bought yesterday. :)


Heldigvis har jeg den blå lupin på vej i haven. Der ser ud til at komme mere end én blomst.
Luckily I still have the blue lupin. Looks like there will be more than one flower :D


Have a great weekend!

2 kommentarer:

  1. Jeg synes godt, den kunne ligne Josephine, som jeg tilfældigvis viser i mit seneste indlæg. Din er måske en anelse mørkere i farven; men det kan vel skyldes placeringen. Vores står i fuld sol.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie :)
      Mange tak for svar! Så vil jeg gå ud fra, at det er en Josephine jeg har! Min står i sol fra omkring kl. 13 og så ellers hele eftermiddagen og aftenen, så placeringen kan bestemt have noget at sige :)

      Håber du har haft en dejlig weekend :)

      Slet