lørdag den 24. maj 2014

Update på haven



Jeg følger rigtig meget med i andre danske haveblogs, og jeg bliver altid så imponeret over de idéer og den kreativitet de viser. Derudover synes jeg det er sjovt at se forskellen på, hvor langt henne de forskellige planter er. 

Her i Holland er vi en smule foran, men alligevel ser jeg lupiner og hortensia i Danmark, der er langt foran mine. Det er sjovt, som lokale faktorer kan spille så meget ind. :) Her er en lille update på, hvad der findes i min have nu.






Hortensia. De øverste billeder er af en japansk en af slagsen, som har det bedst i skygge. Købte den sidste år, hvor der ikke var blomster i, så i år er det spændende at se, hvordan den tager sig ud. Der er i hvert fald masser af blomster. 

Geranium. Kan ikke huske deres navne, men de er vist meget gængse.




 Den franske anemone er noget af en efternøler, da alle de andre blomstrede for over en måned siden :P

Mine lupiner. Den til venstre skulle blive blå (mener jeg fra sidste år) og den til højre er tydeligvis hvid. :) Jeg havde en sart rosa sidste år, men den er af underlige årsager ikke kommet igen. 




 Det her er så den del af "haven", jeg ikke er så glad for ;) Det er forhaven, hvor alle skraldespandene desværre også skal stå og det ødelægger altså lidt det hele :( Træerne stod her, da vi flyttede ind, ellers har vi tilføjet resten. 

Tak fordi I kiggede med. God weekend! :)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar