mandag den 2. juni 2014

I min have



I min have er der ikke mange lige kanter og ukrudtsfrie bed. Der er ikke særlig orden eller plantet i farvekombinationer, der afspejler et bestemt humør. Min lille hollandske have er plantet til lidt efter lidt, hvor der nu var plads :)
Jeg elsker, at der ikke er 100% styr på det, at der er plads til brumbasser og mariehøner (kunne dog godt undvære bladlusene ;) ). Jeg elsker, at vi kan sidde og nyde solen på terassen eller rykke ned på græsset, hvis vi vil sidde i skyggen. Der er ikke meget plads i haven, men den er placeret således, at der er mulighed for både det ene og det andet.


Vi var i Intratuin i weekenden (favorit havecenter kun 30 minutters gang fra hjem). Så denne pragtsnerle og kunne ikke stå for den :) Der var lige præcis plads ved terassen :D Håber den bliver kæmpe stor henover sommeren! :)



Morgensolen rammer terassen og bliver her indtil først på eftermiddagen. Så skifter det, således der er sol på græsset og skygge på terassen :)

Den første lilje er sprunget ud, men den er noget mangelfuld pga. de voldsomme bladlus-angreb :(


Både den alm. og den japanske hortensia er godt på vej :)

I weekenden købte vi også denne salvie "hot lips" i havecentret. Den er en sjov og anderledes plante, jeg ikke har set før. Har du?

Vi købte også et lille brumbasse-hotel :) Det skal stå i sol om morgenen og skygge resten af dagen. Håber de vil kunne lide det :)

Alstromeriaen blomstrer stadig overdådigt :)

Håber I alle havde en dejlig weekend! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar