tirsdag den 22. marts 2016

2 skønne tilføjelser til haven

I går var der en sød kvinde, som postede i en havegruppe på Facebook. Hun ville gerne af med sine rhododendroner, 5 stk, og om der ikke var nogle, der kunne bruge dem? Jeg ville SÅ gerne have haft alle sammen, men vidste også, at der ikke var plads i søsters bil, så jeg skyndte mig i stedet at sætte mig på 2 af dem :)

De blev hentet til middag, bilen kunne knap lukkes igen, og jeg takkede den søde kvinde mange gange fordi jeg måtte få dem.

Her er de så, de store, smukke planter


Den ovenfor blev plantet i skovbundsbedet, i udkanten, så den stadig får godt med lys. Den passer super ind dér, da jeg syntes der manglede noget højde.

Den anden står oppe ved den øverste terasse og skal sammen med denne kirsebærlaurbær (fik 6 stk for ikke så længe siden) engang dække for den praktiske, men grimme vandhane, der står her :)

Da jeg skulle hente børn, var der desuden nedsatte blomster ved Brugsen. 5kr per potte for tulipaner og Bridal Crown narcisser, som ellers kostede 25kr for 2 indtil i dag. Min datter Alyssa var så vild med stedmoder og hornviolerne, at de også måtte med hjem, selvom jeg ellers ikke lige syntes vi havde råd og helst ville vente til lønningsdag ;)


Fantastisk, at der findes sådanne mennesker, der deler deres gamle haveguld med os andre.

4 kommentarer:

  1. Tillykke med den fine foræring, det er to fine rhododendron du har fået, de ser ens ud, er der navn på? Mon ikke vi får den at se, når den blomstrer, der er jo fine knopper i, så vidt jeg kan se.
    Fine blomster for en femmer, lykkedag for dig i dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de ser meget ens ud, men den ene synes alligevel at være lidt mørkere. Der var ikke navn på, men mon ikke, du kan hjælpe til den tid :P Der er nemlig masser af knopper på :)

      Slet
  2. Hvor herligt sådan at få 2 rhodoer :) Tillykke med dem :)

    Nogle gange er man heldig, når supermarkederne sætter blomsterne voldsomt ned...jeg kan sagtens finde på at købe løgplanter til 3-5 kroner, selvom de er ved at visne ned, da de jo kommer igen til næste år.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg køber dem næsten aldrig til fuld pris af dén grund :) Jeg køber en masse billigt fra Holland i efteråret og om foråret køber jeg alle de nedsatte i potter og poser i supermarkederne :)

      Slet