fredag den 1. april 2016

Lækkert udevejr i dag!

En af fordelene ved at arbejde hjemmefra er ikke kun at transporttiden til arbejdet er lig 0, men også at man kan snige sig til 10 minutter i haven her og dér. 

I dag fik jeg således pottet nogle af mine dahlia op. De har stået oppe i skunken i vores soveværelse, hvor der er mørkt og koldt, og det lader til at de alle har klaret det fint. Var ellers spændt på, om det ville være for varmt. 

Som I kan se, passede det dem vist godt at overvintre dér. :)


Nu er der pottet 16 op til forspiring, mens resten (knap 20) ligger i en kasse med avispapir indtil de kan komme direkte i jorden senere. 

Derudover fik jeg sået sukkerærter og marværter under fiberdug, hvor jeg allerede for 2 uger siden også lagde kartofler. 

Lad os håbe, at det gode vejr fortsætter. Kæresten og jeg er nemlig børnefri lørdag til søndag, da ungerne skal passes af mormor og morfar, så vi skal endelig (!!) ud at spise frokost sammen.
 Så må det gerne være godt vejr, når nu det sker så sjældent ;)

6 kommentarer:

  1. Hej Sandie.Godt at dine dahlia sr fine ud............har lige pottet alle mine.Og nu står de i drivhuste,med fiberdug over sig om natten.
    Glæder mig til at kunne sætte den udenfor,En del skal i krukker og resten ud i bedene.
    Dejligt med en "voksen" weekend.Husk nu at nyde det.
    Og vil lige sige at du stadig kan nå at være med i min giveaway,Trækker vinderen på søndag.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette

      Undskyld det sene svar, men har været ramt af lidt sygdom her over weekenden. Jeg fik set dit opslag og skrevet med, tillykke til vinderen :) Det var en rigtig flot give-away du havde :)

      Slet
  2. Ja der er gang i din dahlia, det er godt. Hyggeligt med børnefri dag, det må I nyde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Du kan tro vi nød det. Dejlig frokost ved vandet i Middelfart og ellers bare hygge derhjemme :)

      Slet
  3. Det må være skønt at kunne arbejde hjemmefra, så man lige kan lave lidt "have-overspringshandlinger" en gang imellem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ren luksus, siger jeg dig! Jeg føler mig meget heldig :)

      Slet